keskiviikko 2. heinäkuuta 2008

Keskiviikko

Viikko on mennyt ihan hyvin muuten kaikilta osin. Mutta tänä aamuna minun mielleni juolahti eräs asia. Olen tuossa jo vähän aikaa miettinyt sitä että minkä takia sitä yöllä käy vessassa. No vasta tänä aamuna minulla välähti. Minulla voisi olla verensokerit koholla. Onneksi olin säästännyt äidin veren sokeri mittarin ja onneksi siinä oli viellä muutama liuska jäljellä joten minä mittasin sokeri pitoisuuden. Se oli 6,9 eli vähän koholla. Ei mitenkään pahasti mutta kuitenkin koholla. Varsinkin kun syömissestä oli jo kulunnut noin 10 tuntia. Joten vähän aikaa mietittyäni soitin terveyskeskukseen jos sitä vaikka saisi lääkärin ajan tälle viikolle. Minua onnesti tuossa asiassa joten nyt sitten mene lääkäriin perjantaina puolenpäivän jälkeen. Sen tiedän että tuo ei ole viellä hälyyttävästi koholla mutta haluan kuitenkin että lääkäri tutkiin ja ottaa minulta pitkäaikais sokeri mittauksen. Tiedäin myös että ruoka valiolla tuo sokeri pytyy alhaalla ja samalla painokin putoaa. Taidan myös pyyttää että saan lähetteen kunnaliselle ravintoteraupetille ja diepeettes hoitajalle. Heidän kansaan saisin tuon ruokavalion sitten kohdalle.
Onhan tuo vähän pelottavaa mutta tiedän että sen sairauden kanssa voi elää ihan hyvin ja laihduttamalla ja ruokavaliolla saan sen kuriin ja voi olla että poiskin. Nimittäin jos saan tarpeeksi painoa pois.
No nyt sitä sitten odotan perjantaita ja lääkäriin tapaamista. Joten tässä kaikki kuulumiset tällä kertaan.
Nalle

1 kommentti:

  1. Hyvä että varmistat asian, ei piä hoppuilla eikä hätäillä kuitenkaan. Suvussa on paljon tuota aikuisiän diabeettesta...

    Toivotaan että jos on se syynä, niin ruokavalio auttaa.

    VastaaPoista