maanantai 15. syyskuuta 2008

15.9.2008

Sain Tuossa perjantaina uusia kalusteita. Sain pienen ruoka pöydän, sängyn ja senkin tapaisen. Nyt minulla on vain edessä vähän siivousta että saan pöydän oikealle paikalleen. Kun minulla on tämä olohuoneen puoleinen huone aika sekaisin. No onneksi minulla on nyt tällä viikolla enemmän kuin mitä minulla oli viikonlopun aikana. No minulla tuntuu olevan sellainen tapa että viikonlopun aikana en oikeastaan tee mitään kuin luen ja nukun aika paljon. Ehkä tämä tapa muuttuu jossain vaiheessa.

Uusi sänky on aika kova tai sitten olen tottunut vähän erilaiseen vuoteeseen. Kyllä siihen tottuu kunhan vähän aikaa menee eteenpäin. Sängyssä on päädyssä sellainen mekanismi että sen saa pysty asentoon. Eli jos tulee jossain vaiheessa kunnon flunssa tai tarvitsen jostain muusta syystä päädyn olevan pystymmässä niin en tarvitse enään kymmeniä tyynyjä tai muuta nostamaan ylävartaloa.

Jotenkin tänään on sellainen outo olo. Ja tajusin sen johtuvan siitä että tänään on virallisesti ensimmäinen päivä ilman että tarvitsee mennä hoitoon. Se nimittäin loppui viime perjantaina. Nyt minulla on seuraavat neljä viikkoa niin sanotusti vapaata ennen kuin tulee ensimmäinen intervalli viikko. Tieto että on tuo intervalli auttaa ajatuksessa ja elämässä eteenpäin. Varsinkin kun minulla tuota hoitoa oli todella pitkään, eli yli vuoden verran. Niin nyt sitten pitää elää ihan omaan tahtiin ja yrittää olla ihan normaalisti eläkkeellä. No kaikkia hoitoja ei ole lopetettu ja uusia on tulossa kunhan ne saadaan käyntiin. Jossain vaiheessa on tulossa psykoterapiaa ja olen hakenut järvenpään työkeskukseen. Tai siis sinne on laitettu lähete. Kävin työkeskuksessa tutustumassa oman hoitajan kanssa viime viikolla ja paikka tuntui todella mukavalta. Se on paikka jossa saa tehdä kaiken laista käsillä ainoastaan mitään mitä siellä tehdään ei saa omaksi kaikki menee myyntiin. No niitä tuotteita voi kyllä ostaa sitten omaksi jos haluaa. Mutta paikka tuntui ihan kivalta paikalta. Oikeastaan olisin halunnut aloittaa siellä heti mutta heillä on vähän jonoa joten en tiedä koska sinne sitten pääsee mutta kylläkin jossain vaiheessa.

Litoin tuossa mukavaa musiikkia mp3 soittimeeni. Nyt täytyy vielä odottaa sen verran että akku on täysi niin sitten voin lähteä asioille joita pitää tehdä tänään. Tai sitten jätän tuon tähän koneeseen kiinni ja lähden ilman sitä matkaan. Minulla menee nimittäin muutama tunti ennen kuin tulen takaisin kotiin niin sillä aikaa varmasti tuo akku on latautunut tarpeeksi. Taidankin tehdä niin että lähden nyt enkä ota tuota mukaan ja jätän sen tähän koneeseen latautumaan sillä aikaa. Niin huomenna voin sitten ottaa soitimen mukaan kun lähden kävelylle tai muualle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti