keskiviikko 29. heinäkuuta 2009

Keskiviikko

Aloitetaan onnistumisista. Olen voinut pitää siivotun osuuden kämpästäni kunnossa jo muutaman päivän. Se on jotain ihanaa mitä ennen olisi pystynyt tekemään.

Tänään tein todella hyvin makarooni laatikon ihan vain ulkomuistista. Muistelin miten Äiti oli sitä tehnyt joskus aikoja sitten ja myös omasta päästä laitoin kaiken laista. Käytin tavallisen makaroonin tilalla kaura sellaista ja mausteita mitä nyt kaapista löytyikään. Tuli todella hyvää. Oli myös mukava huomata että tuo ruoan laitto ei enää tunnu pahalta niin kuin se tuossa aikaisemmin tuntui. Mutta taisi olla muutenkin paha olo niin silloin ei oikein haluta ja eikä huvita tehdä mitään.

Nyt on selvästi paljon parempi olo ja olen vielä saanut nukkumisenkin jonkin laiseen järjestykseen. Sitä on tullut nukuttua vähemmän päivällä ja enemmän yöllä. Joten olen innoissani myös tuostakin.

2 kommenttia:

  1. Mä olen joskus makaroonienkeitinveteen laittanut mausteneilikkaa ja laakerinlehtiä, sitten maustanut jauhelihan valkosipulisuolalla ja pippurirouheella.

    Muistatko kun joskus tehtiin tomaattikeittoa ja laitettiin sinne makaroonit sekaan, kuinka helppoa ja hyvää se oli. Meneeköhän se sun ruokavalioon vielä??

    VastaaPoista
  2. Muista tuon tomaattikeitto ja makarooni jutun. Varsinkin kun me oltiin Portugalissa ydellä matkalla siellä se keitto oli todella hyvää ja mausteista vaikka olikin jauheesta tehty. Olen sen jälkeenkin aina välillä herkutellut kyseisellä herkulla mutta täältä kotoa ei saa niin mausteista keittoa kuin sieltä mutta kyllä se hyvää on. Eli ruoka valioon se sopii viellä varsinkin jos muutan makaroonin koostumusta vähänä eli otan joko kaura tai rusi makaroonia. Nyt keitin veteen laitoin lihaliemi kuution mausteeksi.

    VastaaPoista